Lost in the (r) licefields,

Nadat we uit de bergen waren gekomen hadden we nog een paar dagen voor de boeg bij het prachtige Inle Meer. We gingen weer met de auto en onze chauffeur en hebben onderweg een heel bijzondere grot bezocht ( Buddha, Buddha, Buddha en nog es Buddha!!!! ) We dachten dat we inmiddels onze Buddhatax bereikt hadden, maar dit was toch wel weer verrassend mooi. De hele reis voerde door een landbouwgebied waar 's morgensvroeg overal druk gewerkt werd, Chinese kool, bloemkool, tomaten, meloenen, enz. Alles werd metershoog opgestapeld op ossenkarren en prehistorische tractoren. Overal op het land wordt eigenlijk alleen maar gebruik gemaakt van deze middelen van vervoer. Het is ons opgevallen dat de Birmezen een hardwerkend volk is.

Bij het grote meer aangekomen waren we van plan een scooter of e-bike te huren, maar het draaide uit op een aftandse fiets......De rest was verboden door de politie vanwege de vele ongelukken. We hebben meteen een reisburootje opgezocht om een boot voor de volgende dag te regelen. We troffen een leuk bootsmannetje die ons in 1 dag alles heeft laten zien wat er te zien valt op en om het meer. Daardoor waren we van 8 tot 17.00 u. onder de pannen. We zagen veel vissersbootjes met de beroemde beenroeiers, een voor ons wel heel bijzondere techniek. Halverwege de dag werden we aan wal gezet om een markt "vlakbij" te bezoeken.De heenreis gaf geen problemen, behalve dat de markt 4 x zover weg bleek te zijn dan was verteld. Maar terug verdwaalden we tussen de rijstvelden, alle smalle en glibberige dijkjes leken op elkaar en zover we konden zien, rijst, rijst, rijst. Maar op het heetst van de dag werden we eindelijk geholpen door iemand die ons zag klungelen en hij zette ons op het goede spoor en vonden we ons bootje in de moddersloot terug. Al met al vonden we het een geweldige dag ! Verder nog veel plezier gehad in de hitte van onze aftandse huurfietsen ( a 1 Euro per dag )

Ondertussen hebben we een totaal nieuw dagritme opgebouwd.......We worden uit onszelf om 5 uur ongeveer wakker en om 21.00 u. vallen ons de ogen alweer dicht. We vertrekken vaak voor dag en dauw, omdat de temperatuur dan nog een beetje te harden is. Man-man-man wat wordt het hier vreselijk heet. Maar we blijven doorgaan, dus op naar de volgende plek, het sinds kort toegankelijke gebied in het westen, de Rakhine provincie.

Veel groetjes van de zwetende en zwoegende globetrotters.

Leo en Marcela

Hartstikke leuk dat jullie je daar prima vermaken.Geniet nog maar even van de hitte want het is hier op het moment regen regen en nog eens regen ????nog heel veel plezier bij de buddhas en tot gauw.groetjes en ???????????? van ons

Leo en Marcela

Die vraagtekens waren icoontjes maar die pakt die dus niet

reinder en frouk reinder en frouk

Ha ha zagen jullie al ploeteren daar en ze spreken zeker geen woord engels of valt dat mee??
Al wel intussen iets behoorlijks gegeten??
We kijken weer uit naar t volgende verhaal.
Hier ist ook heet nu ...

Joost

Ik ben onder de indruk van jullie ondernemingslust. Ik heb mijn twijfels of ik jullie dat na zou doen. En na zo'n dag om 9 uur naar bed, vind ik dat nog heeel schappelijk.
Geniet er maar lekker verder van

Marijke H

Mooi verhaal weer.
Geniet nog maar van jullie vakantie en hier echt de herfst aan gebroken.

Henny Toppen

Nou,nou,wat weer een spectaculaire reis zeg.
,kHeb wel bewondering voor jullie hoor.wat een belevenissen.
Fijn dat jullie ervan genieten.vooral dat om 5 uur opstaan Elly.Echt iets voor jou.En een fiets zonder hulpmotor?
Veel liefs van Henny