Bagan we komen d'r an.......

Toen we met de boot de stad Bagan naderden, zagen we de eeuwenoude pagodes en tempels al van verre. Aangekomen bij ons hotel huurden we meteen 2 elektrische scooters (made in China ) en gingen op pad om al dat moois te bekijken. Het is echt een indrukwekkende en bijzondere stad. het was er bloedheet, maar oh wat hadden wij een geluk, het was er 2 dagen bewolkt. ( hoeraaaaa )

Woensdagmorgen vertrokken we voor een lange rit die 8 uur zou duren naar het bergdorp Kalaw. Onderweg bezochten we Mount Popa, een vulkaan waar helemaal bovenop een prachtige tempel is gebouwd. We konden met de trap naar boven, slechts 780 treden!!!!! We hebben hiervoor hartelijk bedankt en slechts een paar foto's gemaakt. Deze keer hadden we het niet getroffen met de chauffeur, hij reed als een gek keihard door de dorpen en later ook nog op de bergwegen.Bovendien was hij niet te verstaan omdat hij z'n mond vol had met de in Azie zo bekende en geliefde" drug" de Betelnoot. Hiervan krijgt de gebruiker een knalrode mond en gebit en moet hij of zij voortdurend spugen.....( dat hadden wij weer!!!!) Het resultaat van dit gejakker was dat wij er maar 6 uur over hebben gedaan i.p.v. de gebruikelijke 8 uur.

De temperatuur hier in de bergen is een verademing, want we zitten op 1400 m. hoogte. de bevolking is erg gemengd, je ziet mensen uit Nepal, Tibet, India enz. Samen met een gids hebben we de omgeving verkend in een tuk-tuk over weggetjes vol kuilen en gaten ( we zullen morgen wel aan alle kanten beurs zjn.....) dorpjes bezocht, maar het leukste was ons urenlange verblijf op een stationnetje. Het was er een enorme drukte, als de trein eraan kwam moesten eerst de koeien van de rails gejaagd worden. Vervolgens stortten de verkopers van allerlei spullen en etenswaren zich op de geopende coupe-raampjes, het waren prachtige taferelen die we uitgebreid gefotografeerd hebben.

Morgen vertrekken we voor 3 dagen naar het prachtige Inle meer.

We kunnen helaas geen foto's op dit blog zetten, want we mogen al heeeel blij zijn als we een computer vinden en die is dan ook nog es van voor de 1e wereldoorlog!!!! Dus nog even geduld.

Speciale groetjes voor onze kleinkinderen van de omaatjes.

Aly

Ik hoor het wel,jullie maken weer te gekke dingen mee.Even uitrusten bij een meer komt jullie nu wel toe. Geniet ervan en natuurlijk ook van de volgende paar weken. Groetjes Aly

Jenny

Ik geniet van jullie uitgebreide verhalen.
Ja, ik weet ook dat het met chauffeurs en koetsiers soms moeizaam converseren is en ze iets aan het verstand brengen....
Meiden ,geniet van jullie reis, maar dat is jullie wel toevertrouwd!

Joost

Lekker lokaal ;-)

Marieke Boekhoudt

Wat een leuk verhaal weer. Begrijp best dat niet alles even fantastisch was, maar wel boeiend beschreven. Kunnen wij thuisblijvers ook leuk meegenieten. Bedankt! Veel plezier nog, verheug me nu al op mondelinge verhalen.

Reina

Ondanks de hitte, de barre tochten, begrijp ik dat jullie weer enorm genieten van al het moois wat jullie tegen komen.
Geniet er nog even van , want met een week zitten jullie weer in ons koude kikkerlandje. Ook leuk! Dan weer op zoek naar de volgende reis!

Erna

Het is weer een trip om veel over te schrijven en te fotograferen. Zo te lezen genieten jullie van de avonturen. Kom je nog andere reizigers tegen en hoe is het onderdak geregeld? Fijn dat er af en toe nog een computer beschikbaar is om de mooie verhalen te versturen. Nog veel plezier en ben nieuwsgierig naar de foto's