Ming guh la ba ( hallo ) allemaal.

Dit is het enige woord Birmees dat we tot nu toe spreken en daar zal het ook wel bij blijven. Man,man,man ( vrouw mag ook Marieke ) wat is deze taal moeilijk .

Maandagmiddag 6 okt. zijn we aangekomen in de hoofdstad Yangon, we werden opgehaald van het vliegveld en hadden meteen de vuurdoop w.b.het verkeer in deze drukke stad. Nog nooit eerder zo'n chaos op de weg gezien.Er is geen doorkomen aan, de hele stad is 1 grote file en men presteert het hier rustig om met 4 auto's naast elkaar op 2 rijbanen te rijden.Elke keer kost een taxiritje ons nauwelijks geld maar des te meer tijd, maar ja tijd genoeg, we zijn op vakantie nietwaar?

De grootste plaatselijke pagode (Shwedagon Paya ) is een wereld op zich, met vooral tegen de avond duizenden schuifelende Birmezen, die net als wij zich vergapen aan alle pracht en praal op dit enorme complex. Ons bezoek aan de markt, die uit veel straatjes en steegjes bestond, bezorgde ons in de hitte ( 35 gr. )zere voeten...........

De volgende dag stonden we om 4.30 uur met onze bagage voor de deur van het hotel, we zouden namelijk naar het vliegveld gebracht worden, want we hadden een binnenlandse vlucht die om 6.20 uur zou vertrekken. Maar je snapt het al...........chauffeur in geen velden of wegen te bekennen..Uiteindelijk heeft de nachtwacht van het hotel een taxi voor ons geregeld, zodat we gelukkig onze vlucht hebben gehaald.

Na Yangon hadden we een driedaags bezoek aan de stad Mandalay gepland, het meest opvallende in deze plaats was het grote aantal mensen die te pas en te onpas foto's gingen maken van ONS in plaats van andersom. In de omgeving van de stad was veel te bekijken.Indrukwekkend was ons bezoek aan een groot boeddistisch klooster waar meer dan duizend monniken om klokslag 10 uur in lange rijen met hun bedelnap etetn op gingen halen. Verder hebben we nog een rit met paard en wagen gemaakt, maar dat was niet zo'n succes, want het paard was oud, de man op de bok was oud om over " de inhoud van de kar" maar te zwijgen.........Het schoot maar niet op allemaal.

We hebben de afgelopen 3 dagen werkelijk alles gezien wat er hier maar te zien valt, omdat we een privechauffeur geregeld hadden, dus nu op naar Bagan, de plaats met oneindig veel tempels en pagodes.

Af en toe hebben we Wifi en in de grotere hotels staat soms een computer voor de gasten.

Voor nu de groetjes van de bejaarde globetrotters en over een paar dagen zullen we ons weer melden.

reinder en frouk

wat weer leuk om te lezen!
en dus echte foto " sterren" hihi
natuurlijk hopen we ook nog van de mooie fotoos
die jullie zelf gemaakt hebben te zien.
prachtige reis verder en we wachten met smart
op een nieuw avontuur

Joost

Dat is wat anders dan thailand, wij waren even over de grens geweest naar myanmar maar vonden de attitude van de grenswacht allerminst vriendelijk en voelden ons daar al was het even, niet op ons gemak. Ik hoop en ben benieuwd hoe jullie het daar ervaren nu jullie het land echt gaan leren kennen. Het allerbeste daar

Marijke H

Wat een leuk verslag.
Gr en fijne vakantie verder