HOT Bangkok

Beste allemaal,

Onze eerste 3 dagen in Bangkok zitten er alweer op. Het was even wennen aan de hitte, maar niet aan de stad zelf, omdat we hier al een aantal keren eerder zijn geweest. We zijn steeds met de ons zo bekende Skytrain door de stad gecrosst.Ons hotel stond midden in de rosse buurt Pat Pong,waardoor er voor ons veel te kijken viel. In ons luxe hotel liepen behoorlijk veel Katois ( omgebouwde mannen ) die er prachtig gekleed en gekapt uitzagen omdat ze in de buurt gingen optreden.Op straat werden we continu uitgenodigd om naar het paaldansen ( van hele jonge meisjes) te kijken en verder was er o.a. een pingpongballen- of scheermesjesshow met als afsluiting het grote vaginale vuurwerk. Helaas voor de dames hadden wi hierinj geen interesse...................................Op onze hotelkamer hadden we ook een bezienswaardigheid, nl. een Toshibatoilet met zijbedieningspaneel met daarop de volgende dingen: verwarmde bril met 3 standen ( is ook wel nodig hier in de tropen............) een shower, een bidetmove + dryer en niet te vergeten de automatische op en neergaande bril!!! Omdat we in vooorgaande jaren al alle bezienswaardigheden van Bangkok hebben bekeken hebben we deze keer de dagen relaxt doorgebracht, uitgezonderd gistermiddag toen we lopend op de weekendmarkt met enorme rukwinden te maken kregen. Veel stalletjes waaiden hierdoor op, parasols vlogen bij bosjes de weg op en op veel plaatsen ontstond er opeens kortsluiting met keiharde knallen en vonkenregens. ( blootliggende elektriciteitskabels...) Veel mensen raakten in paniek en zochten een veilig heenkomen en wij renden maar mee, Gelukkig liep het voor ons allemaal goed af. ( pffffff) Straks vertrekken we naar Myanmar, we zijn er helemaal klaar voor!!!!!

Groetjes van de twee bejaarde globetrotters.

reinder en frouk

Leuk hoor al die avonturen alweer.
Toch ook maar eens op zoek hier naar zo'n bril.
Nou myamar veel sterkte en reis plezier.
Benieuwd of jullie overal mogen komen en of alles ook onder begeleiding moet

Joost

Als dit relaxen was, dan ben ik benieuwd naar de avonturen in Myanmar.

Marieke Boekhoudt

Wat spannend zeg. Een stormachtige start en een vurig begin van wat verder een mooie reis belooft te worden.
Myanmar (lees ik) staat bekend als 'Land van Gouden Pagodes', het land is bezaaid met duizenden heilige tempels en gouden stoepa’s. In het lievelingsland van Boeddha gaat er waarschijnlijk een nieuwe wereld voor jullie open. Tijdens jullie reis gaan jullie terug in de tijd met waterbuffels op rijstvelden en drijvende dorpen op het Inle meer. Mits jullie die kant op gaan. Maak in elk geval kennis met de zachtaardige bevolking en dit kleurrijke land!

Leo en Marcela

Zat er geen airco op de WC bril? Haha

Linda

Dat beloofd nog wat, nu al spanning en sensatie. Genieten jullie maar lekker, we denken aan jullie hier vanuit een herfstachtig Groningen. xx Belí, Lynn en Linda